Bij de EK is/was het zo dat men het op Amsterdam ging proberen, mocht het niet goed gaan dan was men zo weg. Maar het gaat goed als je kijkt naar de vervoerscijfers. De pax zit altijd lekker vol en de vracht zit te springen om een extra vlucht.Alpha4Delta wrote:Hoe zit het met Emirates? Haar 777s zitten altijd vol naar Amsterdam. Komt daar nog een vergroting in kwa vliegtuig? 't Zou mooi zijn.
Het viaductenverhaal begrijp ik, maar als de A380 'qua breedte' (spanwijdte?) niet aan de oostkant van de A4 afgehandeld kan worden, waarom kan dat dan vandaag wel, en zijn er twee gates geschikt gemaakt? Het kan dus wel, maar met moeite?Simpelweg omdat hij kwa gewicht NIET over het viaduct van de A4 kan (gewicht) en aan de andere (oost) kant kwa breedte niet afgehandeld kan worden.
Heel kort gezegd kan een lege 380 overal komen (in ergste geval moet er verkeer van de taxibaan af) maar zodra er normale equipment / loads komen kijken word het lastig en treden er vele restricties in (zoals taxiway crossing) en gezien de eerste lijndienst nog wel even opzich laat wachten zal het ook nog wel even duren voordat Schiphol hier iets aan zal veranderen.Fogg wrote:Het viaductenverhaal begrijp ik, maar als de A380 'qua breedte' (spanwijdte?) niet aan de oostkant van de A4 afgehandeld kan worden, waarom kan dat dan vandaag wel, en zijn er twee gates geschikt gemaakt? Het kan dus wel, maar met moeite?Simpelweg omdat hij kwa gewicht NIET over het viaduct van de A4 kan (gewicht) en aan de andere (oost) kant kwa breedte niet afgehandeld kan worden.
Peter
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more