This forum is the successor of the former Dutch-copters mailgroup. It is run jointly by Dutch-copters and Scramble. |
Volgens mij was het idee om deze Huey te restaureren naar luchtwaardige condities? Spijtig te lezen dat deze poging gesneuveld is want bij mijn weten waren ze een goed eind op weg.Jack wrote:- de uitschrijving van de Agusta AB204B PH-UEY: "BVL langer dan een jaar verlopen".
PH-UEY Agusta AB204B c/n 3035
20140501: R.T. Heinen, Annan Pauwlona, cancelled: more than a year without CofA.
Hurricane wrote:Volgens mij was het idee om deze Huey te restaureren naar luchtwaardige condities? Spijtig te lezen dat deze poging gesneuveld is want bij mijn weten waren ze een goed eind op weg.Jack wrote:- de uitschrijving van de Agusta AB204B PH-UEY: "BVL langer dan een jaar verlopen".
PH-UEY Agusta AB204B c/n 3035
20140501: R.T. Heinen, Annan Pauwlona, cancelled: more than a year without CofA.
Dit heeft uiteraard invloed op het register nieuws zoals het in deze rubriek van Helispot forum wordt gepubliceerd: met name door het niet langer publiceren van de gegevens van de houder van de betreffende helikopter is niet meer betrouwbaar vast te leggen wie de operator van de betreffende helikopter is. Hierbij gaat het in het geval van de lijst op het Helispot forum puur om de naam van de operator zoals bijv. CHC Helicopters Netherlands B.V., Den Helder.Vanwege privacyregels zijn de gegevens in de “luchtvaartuigregister-bestanden” die via de mailinglijsten door de Inspectie Leefomgeving en Transport Team luchtvaartuigregister worden verzonden (en worden gepubliceerd op de website), aangepast. Gegevens die zijn verwijderd:
· Gegevens van de houder;
· Het aantal houders/eigenaren;
· De naam van de AOC-houder
This obviously affects the registry news as published in this section of Helispot forum: particularly by no longer publishing the details of the holder of the relevant helicopter it is no longer possible to give reliable information about who the operator of the relevant helicopter is. This involves, in the case of the list on the Helispot forum purely for the name of the operator, such as CHC Helicopters Netherlands BV, Den Helder.Due to privacy regulations the data published in the "aircraft registry files" which are electronically distributed (via the mailing lists) and published on the website of the Inspectie Leefomgeving en Transport Team luchtvaartuigregister ( Dutch CAA ) give less information. Information which is removed ("blanked"):
* Data of the holder;
* Number of holder/owners;
* The name of the AOC-holder
Ongeacht mijn persoonlijke mening over dit besluit heb ik enigszins mijn twijfels of dit niet tegen de ICAO wetgeving ingaat. Citaat van Annex 7 artikel 6:Jack wrote:Dit heeft uiteraard invloed op het register nieuws zoals het in deze rubriek van Helispot forum wordt gepubliceerd: met name door het niet langer publiceren van de gegevens van de houder van de betreffende helikopter is niet meer betrouwbaar vast te leggen wie de operator van de betreffende helikopter is. Hierbij gaat het in het geval van de lijst op het Helispot forum puur om de naam van de operator zoals bijv. CHC Helicopters Netherlands B.V., Den Helder.Vanwege privacyregels zijn de gegevens in de “luchtvaartuigregister-bestanden” die via de mailinglijsten door de Inspectie Leefomgeving en Transport Team luchtvaartuigregister worden verzonden (en worden gepubliceerd op de website), aangepast. Gegevens die zijn verwijderd:
· Gegevens van de houder;
· Het aantal houders/eigenaren;
· De naam van de AOC-houder
Uiteraard wordt het besluit gerespecteerd!
In het CofR staat weldegelijk de naam en adres van de eigenaar/houder, dus volgens mij wordt er nu niet aan dit artikel voldaan. Ook kan ik geen bericht vinden dat NL afwijkt van dit artikel.6. REGISTER OF NATIONALITY, COMMON AND REGISTRATION MARKS
Each Contracting State or common mark registering authority shall maintain a current register showing for each aircraft registered by that State [...], the information recorded in the certificate of registration (see Section 7).
+1info@helispot.be wrote:De reden :"omwille van de privacy" is mij een beetje vreemd.
Voor zover mij bekend is privacy een "persoonsgebonden" materie en kan een bedrijf of een toestel geen aanspraak maken op de privacy-wetgeving. Uitzondering is een helikopter die door een particulier wordt ingeschreven, waarbij men kan veronderstellen dat deze persoon wel de privacy wetgeving zou kunnen inroepen.
In het Belgisch Luchtvaartregister hebben particulieren de optie om hun naam niet te laten publiceren; bedrijven daarentegen hebben deze optie niet. Dit is mijns inziens een correctere aanpak dan wat Nederland nu doet.
Overigens is het geen schending van de privacy om te weten wie eigenaar is van een bepaalde helikopter!
Goedendag,
Sinds begin deze maand zijn gegevens van de houder van een luchtvaartuig uit de bestanden van het luchtvaartuigregister (compleet en/of mutaties) verwijderd. Na onze eerste mailing zijn wij door diverse partijen met verschillende argumenten benaderd om deze gegevens toch aan hen ter beschikking te stellen. Aan onze juristen hebben wij de vraag voorgelegd wat onze (wettelijke) mogelijkheden zijn om van het algemene beleid af te wijken. Zodra wij van hen een antwoord hebben ontvangen, wordt u mogelijk verder geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Inspectie Leefomgeving en Transport / domein luchtvaart
Team luchtvaartuigregister
In het CofR staat weldegelijk de naam en adres van de eigenaar/houder, dus volgens mij wordt er nu niet aan dit artikel voldaan. Ook kan ik geen bericht vinden dat NL afwijkt van dit artikel.6. REGISTER OF NATIONALITY, COMMON AND REGISTRATION MARKS
Each Contracting State or common mark registering authority shall maintain a current register showing for each aircraft registered by that State [...], the information recorded in the certificate of registration (see Section 7).
Zijn er hier toevallig luchtvaartjuristen die hun licht hierover kunnen schijnen?
Ik neem aan dat je deze configuratiecodes bedoelt? (zo niet, dan sorry: die heb ik niet)info@helispot.be wrote:Kent er iemand de definitie van de Mutatie-codes die nu gebruikt worden in de updates van het register?
Dank en groeten,
01 = Turbo Fan
01L = Turbo Fan (FAR/CS-23)
02 = Prop-driven (Piston)
02A = Prop-driven (Piston) (Amph./Seaplane)
02D = Prop-driven (Piston-Diesel)
02L = Prop-driven (Light Sport Aircraft)
03 = Prop-driven (Turbine)
04 = Prop-driven (Piston) Homebuilt
04D = Prop-driven (Piston-Diesel) Homebuilt
05 = Very Light Aircraft
08A = Helicopter (Piston) Homebuilt
08C = Gyroplane Homebuilt
11 = Helicopter (Turbine)
12 = Helicopter (Piston)
13 = Micro Light Aeroplane
13B = Powered Parachute (Paramoteur)
21 = Glider
26A = Pwrd Sailplane - Non-Self-Launching
26B = Pwrd Sailplane - Self-Launching, no TMG
26C = Pwrd Sailplane - Touring Motor Glider
31 = Balloon (Gas)
32 = Balloon (Hot Air)
32A = Balloon (Hot Air) Homebuilt
40AE = UAS - aeroplane, electric
40HE = UAS - helicopter, electric
40HT = UAS - helicopter, turbine
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more