, als je de vorige berichten hebt gelezen is het precies andersom. De -700s gaan er uit omdat ze blijkbaar niet voldoen/beter kunnen en momenteel nog wat euro's waard zijn op de 2e hands markt. Dan hou je automatisch alleen maar -800s over.Berven wrote:Dus Transavia gaat alleen met Boeing 737-800's vliegen zodat alle Boeing 737-700's de vloot gaan verlaten? Of zou het in toekomst nog gekozen worden voor een grotere 737-900ER of Boeing 737-MAX 9?
Lees zelf je bericht nu eens.Berven wrote:Dus Transavia gaat alleen met Boeing 737-800's vliegen zodat alle Boeing 737-700's de vloot gaan verlaten? Of zou het in toekomst nog gekozen worden voor een grotere 737-900ER of Boeing 737-MAX 9?
\Diarto wrote:Lees zelf je bericht nu eens.Berven wrote:Dus Transavia gaat alleen met Boeing 737-800's vliegen zodat alle Boeing 737-700's de vloot gaan verlaten? Of zou het in toekomst nog gekozen worden voor een grotere 737-900ER of Boeing 737-MAX 9?
Niemand kan de toekomst voorspellen. Zelf lijkt het mij niet aannemelijk een -900 te verwachten, alleen al gezien er geen andere LCC met de -900 vliegt. Alleen Sky Airlines vloog met twee -900ER's, maar zij zijn failliet, rarara... (En nee, ik hoef geen lijstje te zien met wie er wél met -900's vliegt. De verhouding -800/-900 is enorm groot.)
Alhoewel ik met je eens ben dat de -900 niet door HV gevlogen zal worden, is de bewering dat de -900 niet door LCCs wordt gebruikt natuurlijk alleen correct als je het over de Europese LCCs hebt. Buiten Europa (Azië) wordt de -900 wel door LCCs gebruikt (Lion Air, SpiceJet).Diarto wrote:Niemand kan de toekomst voorspellen. Zelf lijkt het mij niet aannemelijk een -900 te verwachten, alleen al gezien er geen andere LCC met de -900 vliegt.
Dat laatste wist ik. (Arkefly heeft in de zomer van 2008 ook met de ER varianten gevlogen)pjotrtje wrote:Jawel, zijn even groot in lengte, niet in het max. aantal pax dat vervoerd mag worden. De 900ER heeft meer capaciteit op nooduitgangen en kan daarom meer pax vervoeren.
[ Post made via Mobile Device ]
En hier zit het probleem van de -900. Als HV meer dan 200 pax in een -900 stopt dan kan deze niet met 4 cabin crew gevlogen worden (is het niet per 50 pax 1 cabin crew?). De -900 is dus voor HV er oneconomisch. Voor de range hoeft men het niet te doen. De mensen blijven toch wel HV vliegen naar bijvoorbeeld DXB en van HVs expansie in Afrika is toch nooit iets geworden.redalert2fan wrote:weet niet of het belangrijk is maar de 737-900 wordt niet meer gemaakt De 737-900ER nog wel maar is groter en dus geschikt voor nog meer stoelen, als TRA ze zou nemen lijkt het mij dat ze dan voor 1 class dus 204 of 215 stoelen gaan en dan vraag ik me af of ze die wel kunnen vullen ? dus lijkt mij ook erg onlogisch. maar het zou natuurlijk wel leuk zijn
even recht, zetten ik bedoelde in mijn post groter als in meer capaciteit niet in lengte. sorry mijn fout, had wat duidenlijker kunnen zijnB767-300ER wrote:Dat laatste wist ik. (Arkefly heeft in de zomer van 2008 ook met de ER varianten gevlogen)pjotrtje wrote:Jawel, zijn even groot in lengte, niet in het max. aantal pax dat vervoerd mag worden. De 900ER heeft meer capaciteit op nooduitgangen en kan daarom meer pax vervoeren.
[ Post made via Mobile Device ]
Dat eerste ook, maar meende iets anders te lezen in de posts hierboven.
[ Post made via Mobile Device ]
sterker nog...1 CCM per 50 stoelen. Dus ook al heb je 5 pax op een -800, dan toch met 4 man eruit.(is het niet per 50 pax 1 cabin crew?)
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more