Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Incorrect.

MPS mag door 'Parijs' niet worden ingezet, net als MPQ en MPP. MP zoekt nu naar een wetlease klant. KL-kleuren krijgt ie in ieder geval niet.

Vive La France..
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 697
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Er komt toch een business class in de KL 333's, onderstaand de indeling van de cabine, bron KLM:

A330-300 0
On order 01 PH-333-1 tbd1 Feb 2012 CF6-80E1A3 30C 40Y 224M
On order 02 PH-333-2 tbd2 Mar 2012 CF6-80E1A3 30C 40Y 224M
On order 03 PH-333-3 tbd3 Apr 2012 CF6-80E1A3 30C 40Y 224M
B767-300ER wrote: Nice, dat worden dan een cabine-config van +/- 335 seats (of de comfort-classe word uitgebreid) maar de huidige MP 767's hebben 274 seats aanboord dus er komen iets meer stoelen beschikbaar 8)
User avatar
Lars
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 280
Joined: 08 Sep 2002, 12:41
Subscriber Scramble: Lars
Location: EHAM

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Lars »

Gok er niet op dat die A330's perse de MP routes gaan vliegen ivm de 3 vlieger restrictie op de airbus.
Ik denk eerder dat die A330's een aantal van de AMS-Oost Amerika routes gaan vliegen. Toronto, Montreal, New York e.d.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

En dan de M11 naar de caribs.
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Volgens mij staat daar al van alles over in een ander topic: http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=5&t=68609

Logisch.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Lars wrote:Gok er niet op dat die A330's perse de MP routes gaan vliegen ivm de 3 vlieger restrictie op de airbus.
Ik denk eerder dat die A330's een aantal van de AMS-Oost Amerika routes gaan vliegen. Toronto, Montreal, New York e.d.
De 3 vlieger restrictie en 25% regel geldt toch enkelt voor de 332. Voor de 333 is er volgens mij nog geen KLM CAO?
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Vandaag is de allerlaatste reguliere MP-paxvlucht naar de VS, ever. MP635 (PH-MCM) vertrekt zometeen naar Orlando (MCO), waarmee een afbouwproces dat 10 jaar heeft geduurd nu wordt voltooid.

Snif..
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 536
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

10 jaar? Is het niet verder eerder ingezet?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Rond het jaar 2000 begonnen...
Einde van de VS. Aankomende zaterdag de laatste vlucht naar VRA...
En eind februari de laatste naar MBA...
Vanaf 1 april slechts 2 MP pax vluchten per dag nog maar...
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

En volgend eweek vrijdag mijn laatste MP vlucht...
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

(@Boeing 767-300ER)
en dannn....
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

Een taart bakken.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

streep wrote:(@Boeing 767-300ER)
en dannn....
Ik bedoel meer dat ik ondertussen een hoop vlucten met MP als passagier heb gemaakt, maar dat vrijdag de 21e toch echt mijn laatste MP vlucht is,en ik op zoek moet naar alternatieven......

@Maartje
Taart bakken ken ik niet, dat kan jij vast wel voor mij doen
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Goeden tip : Multivlaai in de hal naar WTC. Appel-noten-taart
Mijn laatste vlucht met MP was laatste winter naar Havana, Cuba.
Prima vlucht, de service in Comfort is beter dan in de Economy + van KLM.
In totaal ben ik 7 keer met een MP 767 mee geweest.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Moah, als ik aankom in AMS heb ik geen trek meer in vlaai 8)
Zit nu in PUJ, kom vrijdag terug!
Dit is mijn 6e retour met een MP767, en ontelbare keren in de a310, dc10, 747 full pax!! en m82...
Helaas een stuk geschiedenis uit de NL luchtvaartwereld verdwijnt, reden bekend....

Blijft nu weinig over naar de caribs, als enkelt ArkeFly, als KLm definitief beslist niet naar PUJ en CUN te gaan.
Helaas zit je bij ArkeFly ook vast aan hun hotels... En kan ik niet meer naar mijn favoriete hotelketen alhier...

Groeten uit PUJ
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”