Nou jah, Ben Smith zegt zelf:
Air France-KLM, the product of a 2004 merger between French and Dutch national carriers, said the deal would give it flexibility to allocate aircraft among its brands based on market or regulatory conditions.
That includes the possibility to shift jets to any carriers it may buy, Smith said. Air France-KLM is among potential suitors for the upcoming privatisation of Portugal's TAP.
It also leaves open the possibility that capacity could be withheld from Amsterdam's Schiphol where the airline is locked in a dispute with the Dutch government over flight curbs.
"If certain jurisdictions where we have operations become non-viable, or the return expected in the business case is no longer possible, (that) may force us to put them elsewhere," Smith said when asked about such operational restrictions.
Ben wel benieuwd naar de verdeling/verhouding -900's en -1000's bij KLM.
Ik kan
dit artikel zelf niet lezen (bekende paywall hulpjes werken niet) maar schijnbaar geeft het nog wat meer informatie.
Volgens
deze post op Airliners.net o.a.:
- Leveringen tussen 2026 en 2030
- Sluiting van het Russisch luchtruim heeft meegespeeld in het voordeel van de A350.
- Ter vervanging van de A330-200/-300 en 777-200ER bij AF en KLM maar ook ter vervanging van de 787 bij AF.
- Voor 2030 zijn die 787 bij AF weg en in dat jaar zou de longhaul vloot bij AF uitsluitend A350 en 777-300ER zijn.
Een vervanger voor de 777-300ER (bij zowel AF en KLM) zou over zo'n 3-4 jaar gekozen moeten worden en zou gaan tussen de A350-1000 en 777-9.