LJ wrote: ↑03 Jul 2024, 19:06
nick777 wrote: ↑03 Jul 2024, 14:30
Wellicht betere arbeidsvoorwaarde, betere prive/ werk balans? Meer van de wereld zien dan alleen een platform? Wellicht een verbeterpunt voor Transavia dan?
Juist bij Transavia heb je een betere privé/werk balans dan bij KLM aangezien je altijd 's avonds thuis kan zijn (in ieder geval ion de nacht). Met uitzondering van de zomerperiode ben je vaker thuis. Was ook de reden dat een kennis van mij nooit naar de KLM is gegaan. Kern van het probleem is dat er overal een tekort is aan arbeid, iets wat alleen nog maar erger gaat worden.
Ik denk dat dit een persoonlijke keuze is.. Iedere dag heen en weer rijden is ook wel een ding... Super vroeg op, en dit te combineren met slapen en opstaan. Ik ken een paar gezinnen waarbij de vlieger in de logeerkamer slaapt in deze periode omdat het anders geen doen is... Ik vraag me persoonlijk af of dit fijn is... Als je voor de KLM vliegt ben je een paar dagen van huis en zit je in een ritme.. Ik denk dat je meer rust hebt, maar goed het blijft persoonlijk.
Ik denk dat ze overstappen omdat het werk anders is, andere bestemmingen, je kan ook ICA vliegen etc. Ik ken de arbeidsvoorwaarden van Transavia niet, dus ik kan daar niet over oordelen.