Dacht ik ook...gatso76 wrote:Black box zit in de staart.
Al wat meer bekend over dat toestel met familie en nabestaanden die deze kant op komt?
Moderator: gatso76
Dacht ik ook...gatso76 wrote:Black box zit in de staart.
Deze zal rond 18:00 op EHAM landen.Securityguy wrote:Al wat meer bekend over dat toestel met familie en nabestaanden die deze kant op komt?
Zie daarvoor het EHAM topic van vandaag. is een A321Securityguy wrote:Al wat meer bekend over dat toestel met familie en nabestaanden die deze kant op komt?
Maak daar maar 19.30lt vanjeroenvermeer wrote:Deze zal rond 18:00 op EHAM landen.
Zitten de FDR en CVR niet beiden in de staart?RuudLeeuw wrote:"Black box zit in de staart."
Cockpit Voice Recorder dan?
ook nodig voor het onderzoek.
De zegsman van het Openbaar Ministerie meldde inderdaad dat deze overledenen voorlopig nog niet uit het toestel worden gehaald omwille van het onderzoek. Hij had het overigens afwisselend over "the cabin" en "the cockpit", dus het is niet zeker hoe de verdeling is over cabin -en/of cockpitcrew, of waar een of meerdere lichamen zich bevinden.B767-300ER wrote:Ook in de persconferentie: Onder de slachtoffers zijn 3 bemanningsleden, vermoedelijk de cockpit-crew
Erik, elk toestel dat op 1,5 mijl voor de baan zit heeft de flaps in landing-stand. Zo niet, dan moet je in feite een doorstart maken om het veilig te houden, want het is te laat om de configuratie dan nog in orde te brengen. Het zou dus alleen bijzonder zijn als de flaps níet in die stand zouden staan.ErikFB wrote:de flaps uitgeklapt zijn in de landingsstand ( meer als 15-25), wat dus zou inhouden dat de voorwaartse snelheid fors is verminderd doordat het vleugeloppervlak verkleind is. Wat zou kunnen inhouden dat deze crash op een noodlanding lijkt door nog onbekende oorzaken.