Kijkend naar het huidige productietempo en de positie van het eerste KLM-toestel in de lijst is het nog niet zeker dat het dit jaar wordt. Het toestel stond eerder hoger in de lijst. Inderdaad, gezien alle problemen bij de 787 assembly in Charleston, is niets zeker. Momenteel op de Assembly line L/...
Volgens KLM : - "KLM parkeert vanaf begin juni een aantal Embraer 195-E2-vliegtuigen voor langere tijd op Twente Airport. Nu zullen het er eerst twee zijn, maar we verwachten dat het er volgend jaar wat meer zijn.” - ” De toestellen worden geparkeerd op Twente Airport terwijl de motoren in onde...
De deal met MalethAero pakt toch niet zo goed uit voor SLM: https://www.waterkant.net/suriname/2024/05/01/slm-beeindigt-overeenkomst-met-maleth-aero-na-ernstige-verstoringen/ https://surinamenieuwscentrale.com/slm-beeindigt-overeenkomst-met-maleth-aero-aoc-limited Privilege Style neemt het stokje (...
Voor de oudgedienden (indien aanwezig hier); gisteren heeft Kalitta Air 747-400 N703CK naar hun thuisbasis Oscoda gevlogen. Dit was waarschijnlijk haar laatste vlucht. Tussen 2007 en 2012 vloog deze ex-Singapore Airlines 747 als PH-MPR voor Martinair. De voormalige Martinair 747-200's PH-MCF en PH-...
PH-BVV voor modificatie in hangar 14 tussen 6-13apr. Lijkt me een vrij optimistische modificatie tijd voor PH-BVV, geen enkele 773 Business Single Aisle + Premium Comfort Class ombouw tot nu toe was zo snel gereed. Hierna alleen nog BVU en dan zijn de 300’s gereed. Daarna nog alle 15 x 200’s. Het s...
Staat de PH-BVW nu op Schiphol voor de PE ombouw? Nee, is 2030 geland vanavond en wordt over straks naar U-platform gesleept. In HG14 (normaal PE-inbouwstation) staan nu de PHAOC en de PHBCK, beiden voor een C-check. Dus het 777-300ER cabineombouw programma is tijdelijk even gestopt, nadat de helft...
De beslissing om de spuithal en veel van het groot onderhoud uit te faseren op SPL zijn genomen toen het aantal vluchtbewegingen nog (onbeperkt) mocht groeien, een andere tijd ! Met de huidige (en nog komende) vluchtbeperkingen zou AF/KL kunnen her(overwegen) of alles uitbesteden naar ver afgelegen ...
De machine komt oranje/blauw retour uit Malta. Krijgt PH-BVA alleen een complete verfbeurt of wordt er ook onderhoud gedaan in Malta ? 14 dagen downtime is nml. wel erg lang voor alleen een volledige decoratie. Het enige wat is weet is dat ze daar heen gaan voor 'decorative maintenance'......... En...
Parijs was niet te spreken destijds dat KLM BVA had voorzien van de oranje kleuren zonder overleg met Frankrijk. Denk ik, dan hebben we geen Orange pride vliegtuig meer. Alles weer in blauwe kleuren gespoten. De machine komt oranje/blauw retour uit Malta. Krijgt PH-BVA alleen een complete verfbeurt...
Pure stemmingmakerij. E&M is al hard aan het voorbereiden op de nieuwe Airbusvloot. Kun jij de bronnen voor je stellingen met ons delen? Als je al gelijk zou hebben komt de vergrijzing bij E&M als geroepen.... Een nuchtere constatering : - Inderdaad bereidt E&M zich voor op de introduct...
mac wrote: ↑27 Sep 2023, 10:33
Heeft AF dan de capaciteit en ruimte om alle kisten van KLM er nog eens bij te doen? Dat vraagt toch uitbreiding bij hun?
Schaalvoordeel ! Alle A350 onderhoud (en technische type kennis) op 1 plaats, hoogstwaarschijnlijk niet in NL.
Een zwarte dag voor de werkgelegenheid bij KLM TD, vooral in de motorshop : - Alle A350 technische kennis/ onderhoud (zover niet reeds uitbesteed, HMV?) zal worden uitgevoerd bij AF - De Rolls Royce motoren worden onderhouden door RR (onderhoudscontract), dus na uitfasering van de A330, B747-400ERF ...
Tijdens de landing (500ft) van PH-BVW (KL791) in Sao Paulo op 18 September werden verscheidene ballons geraakt , waarbij 1 ballon, volgens de crew, door de rechter motor ging.