Transavia praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Avgeek wrote: 20 Feb 2022, 19:17 Van de A321neo bestaan zelfs Long Range en Extra Long Range-varianten. Een kans voor Transavia om verre vluchten uit te voeren, zoals bijvoorbeeld naar de Antillen?
De afstand Ams-Antillen is gewoon te ver voor een A321XLR met 1 class cabin.
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

Iemand91 wrote: 21 Feb 2022, 00:19
Avgeek wrote: 20 Feb 2022, 19:17 Is er nog mogelijke sprake van een LR/XLR variant voor Transavia in het pakket? Met die ranges kan je ver genoeg gaan om ook het oude Martinair netwerk aan te vliegen en zo toch meer richting vakantievlieger gaan dan het mislukte LCC wat ze willen zijn.
Van de A321neo bestaan zelfs Long Range en Extra Long Range-varianten. Een kans voor Transavia om verre vluchten uit te voeren, zoals bijvoorbeeld naar de Antillen?

“Die vraag krijg ik regelmatig, zeker van onze vliegers, maar ik kan zeggen dat het nadrukkelijk niet onze intentie is om de Long Range-versie te bestellen en daarmee over lange afstanden te gaan vliegen. Dat is ook niet ons bedrijfsmodel. We blijven bij het huidige portfolio, dat strekt tot bestemmingen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika.”
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... us-a321neo
Helaas!

streep wrote: 21 Feb 2022, 15:05
Avgeek wrote: 20 Feb 2022, 19:17 Van de A321neo bestaan zelfs Long Range en Extra Long Range-varianten. Een kans voor Transavia om verre vluchten uit te voeren, zoals bijvoorbeeld naar de Antillen?
De afstand Ams-Antillen is gewoon te ver voor een A321XLR met 1 class cabin.

Qua range zou het wel goed zitten (4700NM), of het voor de pax aantrekkelijk is is een andere discussie. Corendon zou ook AMS-BJL-NAT (Natal) vliegen, daar word je als passagier ook niet goed van.

1 class cabin zou nog wel kunnen, moet alleen minder stoelen in om in ieder geval iets van beenruimte te genieten op zulke vluchten.
FredvZ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 105
Joined: 07 Apr 2015, 01:13
Subscriber Scramble: Fred van Zet

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by FredvZ »

TUI heeft dergelijk lange vluchten (met tankstops) uitgevoerd naar Tanzania en Brazilië met 737's.
Beiden routes genoten beroerde reviews wat het vervoer betreft. Tanzania wordt tegenwoordig ingekocht bij KLM en de vraag naar Brazilië is verdampt na de overstap van widebody naar narrowbody.
Ik denk dat hier veilig uit geconcludeerd kan worden dat de meeste reizigers niet bereid zijn om 10+ uur in een narrowbody door te brengen.

De prijs moet wel heel scherp worden wil je reizigers over halen om toch mee te gaan. En dan kan je je nog af gaan vragen welke reizigers instappen: In het meest gunstige geval zijn het reizigers die nu of niet gaan of met TUI gaan, maar de kans is groot dat juist KLM-reizigers kiezen voor de goedkopere optie... Zou dan zomaar kunnen dat het onder aan de streep niet loont.
User avatar
HV757
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 224
Joined: 13 Feb 2003, 11:00
Location: TRA A321 & B737

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by HV757 »

Iets meer bekend over de Lopa van de Airbusjes:
De 320neo gaat 186 stoelen krijgen, met de flex galley achterin
De 321neo gaat 232 stoelen krijgen zonder de flex galley achterin.

De 321 wordt de ruggengraat van de vloot, er komen beduidend meer 321’s dan 320’s.

Frank
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 552
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Er staan nog zes Transavia kisten in onderhoud/opslag in Praag.De oudste kist (HZD) al meer dan drie maanden. Weet iemand wanneer ze terugkomen voor het drukke seizoen? Gisteren zag ik zowel een KLM als een TUI toestel voor HV vliegen.
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

Weet iemand waarom de PH-HXF in Parijs (CDG) stond vandaag?

Is geen base voor HV/TO zover ik weet?
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 576
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

Avgeek wrote: 04 Apr 2022, 18:57 Weet iemand waarom de PH-HXF in Parijs (CDG) stond vandaag?

Is geen base voor HV/TO zover ik weet?
Stond er vanwege een charter
Deed AMS-OZZ-CDG-AMS
User avatar
HV757
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 224
Joined: 13 Feb 2003, 11:00
Location: TRA A321 & B737

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by HV757 »

robin27198 wrote: 04 Apr 2022, 19:26
Avgeek wrote: 04 Apr 2022, 18:57 Weet iemand waarom de PH-HXF in Parijs (CDG) stond vandaag?

Is geen base voor HV/TO zover ik weet?
Stond er vanwege een charter
Deed AMS-OZZ-CDG-AMS
Net als de HXK, die de dezelfde riedel
User avatar
HV757
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 224
Joined: 13 Feb 2003, 11:00
Location: TRA A321 & B737

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by HV757 »

De HV (en KL) Airbussen gaan de CFM Leap-1A motoren krijgen

Frank
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2946
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

Vanaf einde zomerseizoen 2022 gaat Transavia een 5-tal ex Blue Air 737-800s huren voor een meerjarige periode. Dit o.a. ter vervanging van uitfaseringen van oude -700s en 1 -800.
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24247
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

Aircolours wrote: 06 Apr 2022, 12:56 Vanaf einde zomerseizoen 2022 gaat Transavia een 5-tal ex Blue Air 737-800s huren voor een meerjarige periode. Dit o.a. ter vervanging van uitfaseringen van oude -700s en 1 -800.
Met PH- reg, en HV kleuren?
Rgds,Martin.
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2946
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

YS11 wrote: 11 Apr 2022, 11:32
Aircolours wrote: 06 Apr 2022, 12:56 Vanaf einde zomerseizoen 2022 gaat Transavia een 5-tal ex Blue Air 737-800s huren voor een meerjarige periode. Dit o.a. ter vervanging van uitfaseringen van oude -700s en 1 -800.
Met PH- reg, en HV kleuren?
In ieder geval PH-registraties. Ik neem aan dat ze ook in HV kleuren worden gespoten omdat het een meerjaren lease is.
User avatar
niekkie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6451
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel/Regi
Location: AMS/MST/CGN/LGG

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by niekkie »

Kreeg deze foto vanavond doorgestuurt, en zo te zien komt er weer een Sunweb kleurenschema; iemand die registratie weet?
Image
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 152
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by wingview »

HSJ
User avatar
niekkie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6451
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel/Regi
Location: AMS/MST/CGN/LGG

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by niekkie »

wingview wrote: 21 Apr 2022, 10:51HSJ
Nee volgens deze post is het de PH-HSK bekijk het hier maar. Heb zelf ook een foto gezien met de letters SK dus dat zegt ook al genoeg.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”