Martinair Cargo vliegt weer in de rode cijfers
Oude vrachtvloot speelt KLM-dochter parten
Martinair schreef vorig jaar voor het eerst sinds 2015 weer verliescijfers.
In totaal was er een negatief resultaat van ruim 9 miljoen euro,
na een comfortabele winst van 16,3 miljoen euro in 2022.
De slechte cijfers wijt topman Adriaan den Heijer aan ‘operationele problemen’,
tekorten bij het onderhoud en een mysterieuze eenmalige kostenpost.
17 oktober 2024 10:33
Hmm. PH-MPS is wel een oude omgebouwde Boeing 747-400F wat ook veel onderhouden moet worden. is. PH-CKA, PH-CKB en PH-CKC zijn dus jonger dan de PH-MPS, Als alles goed gaat krijgen ze in 2027 4 gloednieuwe Airbus A350-1000 Freighters, dat zou ook veel onderhoud schelen dan die oude 747's. Dir kost Martinair onnodig veel geld als ze nog paar jaren doorvliegen met 4 Boeings 747 Freighters.747classic wrote: ↑16 Dec 2024, 14:04 PH-MPS heeft vanaf 27 Oktober t/m 07 December niet gevlogen en was geparkeerd op AMS ??
Vanaf 8 December weer actief. na een paar rotaties op 15 December naar FRA voor onderhoud.
Lijkt mij geen optimale vlootinzet, vlieger tekorten ?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more