hmm....er vliegen anders toch heel wat tornadoes rond (waarvan nog geen tien procent twinstick is)Er zijn volgens mij heel weinig toestellen met meer dan 1 stoel en slechts 1 stuurinrichting. En dan een militair toestel met meer dan 1 stoel en slechts 1 stuurinrichting is helemaal niet voor te stellen toch?
Wat een onzin! Tornado, Phantom, Strike Eagle, meer operationele 2 zitters kan ik zo niet bedenken. Geen van deze 3 type's is twin stick.Lightning_NL wrote:Hoeveel Tornadoes er dan rondvliegen maakt niet uit, 't gaat om he aantal types. Het is totaal onlogisch om 2 seats te hebben en slechts 1 stuurinrichting.
Och, Mi-24 en AH-1 behoudens de speciale dual control-versies bijvoorbeeldSpine24 wrote:meer operationele 2 zitters kan ik zo niet bedenken
Ik denk dat je de Tomcat hier ook toe kunt rekenen. en het is juist niet meer dan logisch dat al deze types maar 1 stick hebben aangezien bij alle 4 deze types de achterste stoel toe behoort aan de Radar operator.Spine24 wrote:Wat een onzin! Tornado, Phantom, Strike Eagle, meer operationele 2 zitters kan ik zo niet bedenken. Geen van deze 3 type's is twin stick.Lightning_NL wrote:Hoeveel Tornadoes er dan rondvliegen maakt niet uit, 't gaat om he aantal types. Het is totaal onlogisch om 2 seats te hebben en slechts 1 stuurinrichting.
Goh, een typo. Ik weet ook wel dat het Operational is. Wat jij niet wist is dat OAT een onderdeel is van het ICAO. Dat bedoel ik dus met dat je onzin zat te spuien.Key wrote:En nu stel ik voor dat je echt gaat inbinden, Lightning, voordat ik me opwindt. Je bent nieuw hier (i.i.g. onder deze username) en blaast bijzonder hoog van de toren. Die combinatie is acceptabel, mits je overtuigt. Dat doe je helaas niet.
Jouw uitspraak hierboven over 'onlogisch' gaat compleet voorbij aan een aantal operationele factoren, m.n. in de militaire luchtvaart. Zou je verder even uit willen leggen wat er onzin is aan mijn vorige post, of anders niet meer dat soort uitspraken doen (en minimaal de terminologie correct weergeven, het is Operational A.T.)?
Onjuist.RobertMB wrote:-knip- ADF/VOR/DME -knip- zijn gewoon aanwezig.-knip-
Niet geheel juist. Militair verkeer mag gewoon unaided VFR vliegen 's nachts.Echter worden er uitzonderingen gemaakt (ook voor civiel verkeer) onder bijvoorbeeld special "IFR / VFR conducted" vluchten bij nacht.
Ook militair is de Apache niet IFR capable.Nogmaals, civiel gezien is de Apache dus NIET IFR capable. Echter weet ik niet hoe dat in het militaire vlieggebeuren is geregeld en watvoor eisen er worden gesteld en regels er gelden.
Groetjes Robert
Sorry, over 'operationeel' heen gelezen.aviodromefriend wrote:Dacht dat die uit dienst waren.
Ik leg het nog één keer uit: OAT is per definitie niet opereren volgens ICAO-regels. Uiteraard moet ICAO het fenomeen OAT wel benoemen, maar dat is wat anders.Lightning_NL wrote:Wat jij niet wist is dat OAT een onderdeel is van het ICAO. Dat bedoel ik dus met dat je onzin zat te spuien.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more