Moderator: gatso76
Nou ja, K35.... Het is een rondje K71-K72 geworden....Polleke_NL wrote:De kist van vandaag bijvoorbeeld heeft ook geen peut getankt, hij heeft zelfs de motoren niet uitgehad. Is naar K35 getaxied, heeft gewacht op een marshaller die hem heeft begeleid bij het rijden van een rondje, en toen is hij er direct weer uit gegaan.....
Story of your life ???Piet Luijken wrote:It is all part of the training manual regarding operations at high density airport.
Now they finally can tick off -waiting for marshaller- and become an aircraft commander
Is de definitieve parking spot voor deze al bekend?T7 wrote:For the mil-spotters, A6-DLM 1615lt expected..
De belangrijkste reden dat hij zo lang bij holdingpoint GL gestaan heeft is het feit dat de vlieger hem turn-around wilde parkeren op K35; Maar sinds de invoering van de selfdocking op het GA apron zijn de regels daartoe aangescherpt en wordt dat minimaal toegestaan. De reden van het lange wachten kwam dus omdat het redelijk wat heen en weer getelefonneer nodig was tussen diverse partijen, waaronder havendienst, Apron control en General aviation.Polleke_NL wrote: De kist van vandaag heeft bij elkaar net 20 minuten op de grond gestaan...., en de belangrijkste reden leek te zijn het ontbreken van een marshaller die hem kon begeleiden met het keren.....
Ah, okay......, ik gaf verder ook niemand de schuld maar dat was hetgeen wat opviel vanaf het hek....... (heb overigens niet waar kunnen nemen dat de marshaller m/v een v-tje was, moet ik volgende keer toch beter opletten )Daaf wrote:De belangrijkste reden dat hij zo lang bij holdingpoint GL gestaan heeft is het feit dat de vlieger hem turn-around wilde parkeren op K35; Maar sinds de invoering van de selfdocking op het GA apron zijn de regels daartoe aangescherpt en wordt dat minimaal toegestaan.
Zie ik net op de Aalsmeerbaan binnen fladderen...... Iemand voor de definitieve parkeerplaats?maurits wrote:Is de Arabier A320 A6-DLM al binnen??
In ieder geval zoals eerder vermeld wel langs de A4, exacte plaats weet ik niet.Polleke_NL wrote:Iemand voor de definitieve parkeerplaats?
Duidelijk een miscommunicaie denk ik want de marshallers zijn niet meer acief op oost..valt allemaal onder de verantwoordingPolleke_NL wrote:De kist van vandaag heeft bij elkaar net 20 minuten op de grond gestaan...., en de belangrijkste reden leek te zijn het ontbreken van een marshaller die hem kon begeleiden met het keren.....Bennie wrote:Dat is mij ook wel eens ter ore gekomen, maar om dan bijna een half uur met 4 draaiende motoren te blijven staan?!Wijgert IJlst wrote:Heb wel eens gehoord dat RAF Herc'en verschillende luchthavens in Europa aandoen om Airport Procedures te oefenen, Schiphol is een van de gelukkigen wat dat betreft...
Uit het andere topic gevist: 20.00Polleke_NL wrote:Is de ETD van de A6-DLM kist al bekend ?
Marshallers zijn minder actief op Schiphol-oost. Er zullen altijd proefdraaiers, (sleep)begeleidingen, etc blijven.James wrote: Duidelijk een miscommunicaie denk ik want de marshallers zijn niet meer acief op oost..valt allemaal onder de verantwoording
van KLM jetcenter
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more