Onder andere de wrijving tussen KL en MP vliegers en het feit dat naar verhouding een KL vlieger maar 80% vliegt van wat een MP vlieger doet. Dan het salaris is een groot verschil voor minder werk wordt je meer beloond. MP captains weigeren nu een KL vlieger de landing te laten doen, blijkt iets met de uren van een KL vlieger te maken te hebben. Exact verhaal moet ik nog even controleren, wil wel de werkelijkheid hier neerzetten en niet een half broodje aap verhaal.B767-300ER wrote:Welke rel bedoel je? Als 76-er al van niets weet.....Gonzo wrote: B767-300ER ben jij al op de hoogte van de laatste rel in de cockpit bij Cargo??
Bedoel je tussen MP onderling, of de wrijving tussen de KLM vliegers en de MP vliegers die via het VNV en AVB wordt uitgevochten, en waar voorlopig geen zicht is op witte rook?? Of specifiek Cargo?Zoals 76-er zegt, inderdaad 4 stuks. Dacht alleen dat de termijn korter was, maar 76-er zit er dichter op dan mij, dus die zal wel gelijk hebbenGonzo wrote: Daarnaast mooie verhalen dat vele MP vliegers naar HV kunnen................geloof drie tot nu toe voor een x aantal maanden.
TOPPIE zou onze bekendste zwemster zeggen.
Gr.,
Gonzo
KL vliegers klagen over te weining uren die ze maken, terwijl als ze gevraagd worden wat extra te doen in een schema die ze hebben bij MP cargo dan is het nummer van de vakbond snel gevonden of bellen ze KL op. Wat betreft dat laatste kunnen de KL vliegers beter in dienst gaan bij AF daar zijn ze ook zo vakbond geil. Nemen wij wl wat AF piloten in dienst die graag willen vliegen maar niet mogen van AF en de vakbond.
Gr.,
Gonzo