Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2147
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

MCT gaat weg.

we houden
MCP
MCS
MCR
MCU
MCW
MCY

Ik tel 6.....

[ Post made via Mobile Device ]
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

B767-300ER wrote:5 operationeel. MP krijgt nog maar 9 producerende eenheden. 5x11 en 4x74. 1x11 reserve


En zo is 't.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErwinS wrote:MCT gaat weg.

we houden
MCP
MCS
MCR
MCU
MCW
MCY

Ik tel 6.....

[ Post made via Mobile Device ]
Tellen kunnen we allemaal. Dat zijn er inderdaad 6.
Echter zoals ik het aangeef mogen er maar 5 van de 6 produceren. Dit ondat er maar 9 producerende eenheden mogen zijn. 9 eenheden -4x ERF is 5 stuks over voor de M11. Nummer 6 gaat straks lekker zandhappen op oost.

(Ik gok zomaar dat dat duurt tot aan er weer een leasecontract van de 11 afgelopen is, maar dat is puur een gok)

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2147
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

B767-300ER wrote:
ErwinS wrote:MCT gaat weg.

we houden
MCP
MCS
MCR
MCU
MCW
MCY

Ik tel 6.....

[ Post made via Mobile Device ]
Tellen kunnen we allemaal. Dat zijn er inderdaad 6.
Echter zoals ik het aangeef mogen er maar 5 van de 6 produceren. Dit ondat er maar 9 producerende eenheden mogen zijn. 9 eenheden -4x ERF is 5 stuks over voor de M11. Nummer 6 gaat straks lekker zandhappen op oost.

(Ik gok zomaar dat dat duurt tot aan er weer een leasecontract van de 11 afgelopen is, maar dat is puur een gok)

[ Post made via Mobile Device ]


Altijd fraai om een discussie met je aan te gaan aangezien je altijd alles toch al weet..... Nummer 6 zoals je het noemt word niet een vaste kist. Anders hadden we de Yankee wel kunnen laten staan zandhappen zoals je dat noemt. De 6e spare kist is virtueel dus er zijn wel degelijk 6 vliegende 11´en. Alleen er wordt geplanned met 5 units, de 6 blijft volledig inzetbaar.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErwinS wrote: Altijd fraai om een discussie met je aan te gaan aangezien je altijd alles toch al weet.....
En wat bedoelen we hiermee?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErwinS wrote: Nummer 6 zoals je het noemt word niet een vaste kist. Anders hadden we de Yankee wel kunnen laten staan zandhappen zoals je dat noemt. De 6e spare kist is virtueel dus er zijn wel degelijk 6 vliegende 11´en. Alleen er wordt geplanned met 5 units, de 6 blijft volledig inzetbaar.
En dan even inhoudelijk, want daarvoor zijn we tenslotte hier.
Ik heb nergens beweerd dat nummer 6 een vaste kist is.
Ik heb enkelt gezegd dat er altijd 1 geparkeerd word (of zoals jij het zegt, spare kist, komt op hetzelfde neer, ik noem het zandhappen op Oost. Kan ook onderhoud zijn, weet ik het)
Echter in de operatie zullen er nooit meer dan 5x11 tegelijk operationeel zijn.

( En zoals ik al zei, puur een gok: als er een leasecontract afloopt van een van de M11's, zal die 6e spare kist snel verleden tijd zijn, heb alleen de leasedata ff niet bij de hand. nogmaals dit is puur een gok,)

76-er is volgens mij eenzelfde mening toegedaan. Zie enkele posts boven de mijne.
Neem aan dat hij weet waarover hij praat, hij vliegt tenslotte op de rode kisten
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2147
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

B767-300ER wrote:
ErwinS wrote: Nummer 6 zoals je het noemt word niet een vaste kist. Anders hadden we de Yankee wel kunnen laten staan zandhappen zoals je dat noemt. De 6e spare kist is virtueel dus er zijn wel degelijk 6 vliegende 11´en. Alleen er wordt geplanned met 5 units, de 6 blijft volledig inzetbaar.
En dan even inhoudelijk, want daarvoor zijn we tenslotte hier.
Ik heb nergens beweerd dat nummer 6 een vaste kist is.
Ik heb enkelt gezegd dat er altijd 1 geparkeerd word (of zoals jij het zegt, spare kist, komt op hetzelfde neer, ik noem het zandhappen op Oost. Kan ook onderhoud zijn, weet ik het)
Echter in de operatie zullen er nooit meer dan 5x11 tegelijk operationeel zijn.

( En zoals ik al zei, puur een gok: als er een leasecontract afloopt van een van de M11's, zal die 6e spare kist snel verleden tijd zijn, heb alleen de leasedata ff niet bij de hand. nogmaals dit is puur een gok,)

76-er is volgens mij eenzelfde mening toegedaan. Zie enkele posts boven de mijne.
Neem aan dat hij weet waarover hij praat, hij vliegt tenslotte op de rode kisten
E-
Last edited by ErwinS on 01 Nov 2012, 12:26, edited 1 time in total.
User avatar
Coati
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1561
Joined: 25 Jun 2005, 19:53
Type of spotter: S5
Subscriber Scramble: No
Location: Meppel, Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Coati »

B767-300ER wrote:Rijmt mijns inziens prima.
In de efteling verkoopt men ook sprookjes.

AFKLM sloot vorig jaar bij zojn volle verstand het RvA af. Nog geen jaar later kan dat weer overboord. Zal met dit exact hetzelfde gaan

Maar goed Coati. Zomaar even een vraag. Wat voor kisten heeft KLM/AF besteld ter vervanging van de 7x M1F? O nee wacht even. Het zijn er ng maar 5 die vervangen moeten worden. Ik hoor graag van je. Maar over 3 jaar vliegen er enkelt nog maar 4x ERF's, in blauwe kleuren, vracht voor AFKLM.

[ Post made via Mobile Device ]

Als er geld is en er kan verdiend worden, dan zal er ongetwijfeld in de toekomst worden geinvesteerd, anders niet. Welkom in de wondere wereld die bedrijfsleven heet. Als je niet wilt inzien dat er niet zomaar even een paar miljard kan of zal worden geinvesteerd in onzekere tijden, dan heeft iedere uitleg weinig zin.

Dit geldt voor het hele bedrijf overigens.
create your own database with www.spottingmode.com
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Uhm?
Ik weet niet waar je op doelt of heenwilt, maar mijn voorspeling is dat MP cargo binnen een aantal jaren niet meer bestaat.
Volgens mij sluit dat aardig aan bij jouw mening (ook al had ik dat persoonlijk graag anders gezien).

Blijf het verbazend vinden dat andere bedrijven die vracht vliegen wel geld weten te verdienen op Schiphol, en MP niet.
Dat heeft mijns inziens niets met de wondere wereld van het bedrijfsleven te maken, maar puur met visie.
All times are local times!

Regards, N.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Een visie heeft met ondernemen te maken. Bij AF/KLM is het politiek bedrijven ipv ondernemen. Daar heb je geen visie voor nodig.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

mac wrote:Een visie heeft met ondernemen te maken. Bij AF/KLM is het politiek bedrijven ipv ondernemen. Daar heb je geen visie voor nodig.
Ok. Kleine correctie. Het gebrek aan visie moet dat uiteraard zijn.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Dat zeg ik toch? Of vind je dat AF/KLM nog aan het ondernemen is?

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

mac wrote:Dat zeg ik toch? Of vind je dat AF/KLM nog aan het ondernemen is?

[ Post made via Mobile Device ]
Excuus, ik bedoelde dat ik mezelf corrigeerde, niet jou!
Dit had er moeten staan:
B767-300ER wrote: Dat heeft mijns inziens niets met de wondere wereld van het bedrijfsleven te maken, maar puur met visie.
Kleine correctie op mezelf, moet uiteraard gebrek aan visie zijn.


Excuses voor de verwarring!
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

mac wrote:Dat zeg ik toch? Of vind je dat AF/KLM nog aan het ondernemen is?

[ Post made via Mobile Device ]
Nee, integendeel.
All times are local times!

Regards, N.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Misschien wil KLM de standaard vracht van Martinair overnemen en in de bellies vervoeren. Dat scheelt een aantal FF. En wat niet in de bellies mee kan moet dan maar in de FF. Maar heb je daar zoveel units voor nodig? Aan de andere kant, als je de units hebt en de cocnurrentie blijft maar meer en meer komen met FF dan moet je de uitdaging aan gaan. Ohja, vergeten, dat is nu ondernemen. Waren we vroeger goed in.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”