Hoorde van de Hahn spotter dat de rest daar ook volgt voor checks dus ga maar wel vanuit dat er nog meer die kan op gaan waarschijnlijk voor de B checks
Hoorde van de Hahn spotter dat de rest daar ook volgt voor checks dus ga maar wel vanuit dat er nog meer die kan op gaan waarschijnlijk voor de B checks
B-checks voor een 747 ????? Ik dacht dat er alleen A-C-D checks waren. Alle B items waren altijd gefaseerd opgenomen in de A-checks.
inderdaad heb het ook alleen zelf verzonnen spotter zij alleen dat ze daar checks uitvoeren enz.
Maar wat is de reden dan dat ze het zo snel al weer doen?747classic wrote: ↑10 May 2021, 14:33 Normaal is de interval tussen twee C-Checks voor de 744 : 18 maanden of 7500 vlieguren (what ever comes first).
Bij PH-MPS maar 8 maanden. (terug uit Jakarta op 3 Augustus 2020 van de vorige HMV).
Op deze manier wordt het onderhoud wel erg duur, gezien de verhouding vlieguren en "downtime", plus de ferry kosten.
De enige technische reden, die ik kan bedenken is dat het extra structurele "aging aircraft" inspecties betreft, welke noodzakelijk zijn na 20.000 cycles. Bij de vorige HMV zijn deze items waarschijnlijk niet meegenomen, omdat het vorig jaar niet duidelijk was hoelang de MPS nog actief zou blijven.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more