Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Keith 747-400
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 193
Joined: 17 Jun 2020, 19:03
Type of spotter: Civil

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by Keith 747-400 »

Regards,Keith
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Paywall artikel.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Keith 747-400
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 193
Joined: 17 Jun 2020, 19:03
Type of spotter: Civil

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by Keith 747-400 »

nu niet meer
Regards,Keith
User avatar
niekkie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6451
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel/Regi
Location: AMS/MST/CGN/LGG

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by niekkie »

maar volgens een woordvoerder is er absoluut geen sprake van het verhuren van KLM-vliegtuigen.
Dit zegt denk ik al heel veel..
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Keith 747-400 wrote: 03 Jul 2021, 00:21 https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... -huren-van

777-200 leasen misschien?
Dit wordt waarschijnlijk een (Nederlandse)politieke beslissing, waaraan KLM wel mee moet doen, om de corona steun te houden.

- SLM heeft weinig keuze, gezien de hoge schuldenlast zullen ook andere lessors (airlines) harde voorwaarden stellen.. (hoge lease prijs).
- Via KLM zullen de lease tarieven waarschijnlijk aanzienlijk lager zijn.
- SLM heeft nu een vanuit KLM kringen afkomstige CEO, zodat de SLM-KLM contacten makkelijker zijn te herstellen, zonder "hard feelings".
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ik kan met alles met je meekomen, behalve het allereerste punt. Wat een onzin.
Heb je enig idee hoe uberhaupt de (corona) steun eruit ziet en onder welke voorwaarden die wel of niet verstrekt cq beeindigd
worden?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
niekkie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6451
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel/Regi
Location: AMS/MST/CGN/LGG

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by niekkie »

hier nog een foto van de mooie B772 van surinam Airways/Boeing in de woestijn :cry:
met ook nog een A359 van latam die straks voor delta mag vliegen
Image
(Source Instagram 'Sincityspotters')
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22196
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... s-a330-200
15 september 2021 - 14:04

Surinam Airways (SLM) onderhandelt over de huur van een Airbus A330-200.
Het gaat om een exemplaar dat tot voor kort bij KLM in dienst was,
zo melden bronnen binnen de Surinaamse luchtvaartmaatschappij aan deze site.
...gaat verder op
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... s-a330-200
Het gaat om ofwel de PH-AOM of de PH-AON...
November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

En in juli wilde de KLM dit ontkennen…

Het was al na het succesverhaal van de 777 eigenlijk duidelijk dat SLM bij de KLM gaat aankloppen dan wel de lessor om een A330 te krijgen.

Als t goed is is bovenstaande in eindfase en is t niet de vraag of maar wanneer de AOM/AON een nieuwe livery krijgt.
User avatar
niekkie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6451
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel/Regi
Location: AMS/MST/CGN/LGG

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by niekkie »

Het lijkt mij de AOM een goede optie is, staat nu al in WOE en daar kunnen/doen ze natuurlijk nieuw interieur erin enz. En volgens mij kunnen ze daar ook een verfbeurtje geven?

En volgens mij gaan ze kwa vrachtcapaciteit ook omlaag.
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 748
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

Waarom zou er een nieuw interieur in het toestel moeten? Ik denk ( ik weet niet of er nog een interieur in het toestel is) KLM interieur prima is.. Vraag me af of ze hier wel geld voor hebben?. Wel mooi als de lease door zou gaan.
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

patrick@tediek.com wrote: 15 Sep 2021, 19:23 Waarom zou er een nieuw interieur in het toestel moeten? Ik denk ( ik weet niet of er nog een interieur in het toestel is) KLM interieur prima is.. Vraag me af of ze hier wel geld voor hebben?. Wel mooi als de lease door zou gaan.
Hangt af hoeveel pax SLM er in wil stoppen. Weet alleen dat veel VFR verkeer erop zit en weet niet of die ook de stap maken naar Business class of Premium Economy. KLM stopt er 268 in de A332, misschien wil SLM wel 300 pax (minder Bus meer Eco)
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

patrick@tediek.com wrote: 15 Sep 2021, 19:23 Waarom zou er een nieuw interieur in het toestel moeten? Ik denk ( ik weet niet of er nog een interieur in het toestel is) KLM interieur prima is.. Vraag me af of ze hier wel geld voor hebben?. Wel mooi als de lease door zou gaan.
Waarom zou je iets aan het interieur veranderen, mede gezien de financiele situatie va SLM.
Misschien een complete SLM livery, maar dan kan ook middels een paar SLM stickers.
Bovendien kan een KLM A332 invallen, indien de SLM A332 niet beschikbaar is (technical, maintenance).
Identieke pantry belading (zelfde container posities) is erg makkelijk bij een niet-geplande vliegtuigwisseling.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

KLM doet echter geen ACMI’s
All times are local times!

Regards, N.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 552
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Avgeek wrote: 15 Sep 2021, 17:42 En in juli wilde de KLM dit ontkennen…

Het was al na het succesverhaal van de 777 eigenlijk duidelijk dat SLM bij de KLM gaat aankloppen dan wel de lessor om een A330 te krijgen.
De plannen voor de 787 zullen inderdaad wel geschrapt zijn. Overigens gaat het om een ex-KLM kist, dus het zal bij de leasemaatschappij zijn. Een A332 is wel ongeveer de goedkoopste optie om een widebody te vliegen, naast een 767 maar die zal dan wel ouder zijn.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”