[offtopic]ehusmann wrote:Als mijn geheugen me niet in de steek laat gaan ze naar LAN, Ethiopian en/of Kenya AW. In elk geval lijken ze nu allemaal een plekje gevonden te hebben. Maar hoe dan ook, zelfs als er een 'voor weinig' te verkrijgen zou zijn, wil ik niet de PM zijn die zo'n grote kist in de tweede kamer moet gaan verdedigen. De oppositie maakt gehakt van zo'n beslissing.
Erwin
Je vergelijkt nu appels met peren. Wel de BBJ, maar niet de bizjet versie van de 190. De lineage is de Emb.190BJ en heeft een bereik van 4600NM (ruim 8000km, gegevens van Embraer site). Meer dan genoeg om Europa uit te komen en niet in de plas te eindigen.Backtrack wrote:Mijn gok, een 737-700/BBJ
Ik verwacht namelijk wel dat het een kist moet zijn die in het onderhoudsprogramma van KLM moet passen.
anders wordt het een Embraer 190, qua capaciteit zou dat ook wel kunnen maar qua vliegbereik lijkt het mij toch handiger als men een kist kiest met een iets groter bereik dan alleen Europa.
Hi Erwin, die optie is er inderdaad ook nog. Dan is dat denk ik ook een serieuze kandidaat. Belangrijk criterium zou wat mij betreft wel mogen zijn dat alle gemeentes binnen het koninkrijk binnen 1 vlucht bereikt zouden moeten kunnen worden. Dus ook de bijzondere gemeentes overzee :pehusmann wrote:Je vergelijkt nu appels met peren. Wel de BBJ, maar niet de bizjet versie van de 190. De lineage is de Emb.190BJ en heeft een bereik van 4600NM (ruim 8000km, gegevens van Embraer site). Meer dan genoeg om Europa uit te komen en niet in de plas te eindigen.Backtrack wrote:Mijn gok, een 737-700/BBJ
Ik verwacht namelijk wel dat het een kist moet zijn die in het onderhoudsprogramma van KLM moet passen.
anders wordt het een Embraer 190, qua capaciteit zou dat ook wel kunnen maar qua vliegbereik lijkt het mij toch handiger als men een kist kiest met een iets groter bereik dan alleen Europa.
Erwin
Volgens de uiterst betrouwbare en acurate website "all things 787 " zijn er nog verscheidene " early built " 787 vliegtuigen beschikbaar.B767-300ER wrote:[offtopic]ehusmann wrote:Als mijn geheugen me niet in de steek laat gaan ze naar LAN, Ethiopian en/of Kenya AW. In elk geval lijken ze nu allemaal een plekje gevonden te hebben. Maar hoe dan ook, zelfs als er een 'voor weinig' te verkrijgen zou zijn, wil ik niet de PM zijn die zo'n grote kist in de tweede kamer moet gaan verdedigen. De oppositie maakt gehakt van zo'n beslissing.
Erwin
De terrible teens (LN 10-22) zijn inderdaad allemaal verkocht.
10 Ethiopian
11 Korean Air (Deliverd yesterday AFAIK)
12 Ethiopian
13 Ethiopian
14 Ethiopian
15 Air Austral
16 Ethiopian
17 Ethiopian
18 Ethiopian
19 Ethiopian
20 JAL (already deliverd)
21 JAL (Already delivered)
22 Air Austral
[/offtopic]
Boeing heeft BBJ1 een luxe versie van Boeing 737-700, BBJ2 luxe versie van Boeing 737-800 en BBJ3 ook een luxe versie van Boeing 737-900ER in verkoopassortiment.Backtrack wrote:Mijn gok, een 737-700/BBJ
Ik verwacht namelijk wel dat het een kist moet zijn die in het onderhoudsprogramma van KLM moet passen.
anders wordt het een Embraer 190, qua capaciteit zou dat ook wel kunnen maar qua vliegbereik lijkt het mij toch handiger als men een kist kiest met een iets groter bereik dan alleen Europa.
Ik vind je gedachte leuk dat men een voorkeur heeft voor de 787. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het wishfull thinking is.Berven1 wrote:Boeing heeft BBJ1 een luxe versie van Boeing 737-700, BBJ2 luxe versie van Boeing 737-800 en BBJ3 ook een luxe versie van Boeing 737-900ER in verkoopassortiment.Backtrack wrote:Mijn gok, een 737-700/BBJ
Ik verwacht namelijk wel dat het een kist moet zijn die in het onderhoudsprogramma van KLM moet passen.
anders wordt het een Embraer 190, qua capaciteit zou dat ook wel kunnen maar qua vliegbereik lijkt het mij toch handiger als men een kist kiest met een iets groter bereik dan alleen Europa.
Airbus heeft A 318ACJ, A319ACJ en A320ACJ in haar aanbod voor luxe VIP-jets. Maar Boeing verkoopt ook BBJ versies van Boeing 747-8I en Boeing 787-8VIP, of Boeing 787-9VIP.
Dus ik denk dat de overheid zou kiezen voor Boeing BBJ-versie, voornamelijk dat het makkelijker over een groot plas kan vliegen zodat een nieuw regeringsvliegtuig toch minder tussenstops kan maken voor een staatsbezoek van Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima.
Een 737 in Business Jet-versie kan maximaal makkelijk 10.000 km afleggen met extra kerosinetanks in de bagageruimte.
Een ander gedachte is dat ook de regering zou kiezen voor VIP-versie van Boeing 787 waar men ministers, premier of koninklijke familie makkelijk overvliegen naar landen buiten Europa, die is volgens mij de favoriet om de Fokker 70, PH-KBX te vervangen. Die past ook goed in onderhoudsvisie van de KLM-Air France.
Het heeft nu meer keuze aan vele aanbod van vliegtuigbouwers.
Wat mij de luxe versie van Embraer 190 betreft is zo ongeveer het zelfde als Fokker 70, maar vliegt ook wel veel verder dan de PH-KBX. Ik denk zelfs dat de Nederlandse regering niet zou kiezen voor ERJ-190VIP. want je ziet ook wel dat meer verre vluchten worden gemaakt door ministers en premiers in reguliere vlucht met KLM of een andere maatschappij per lijndienst.
Jouw/ons geld wordt sowieso ingezet, en een eigen toestel voor de Royal Flight is hoe dan ook wat overdreven denk ik.Melchior Timmers wrote: Ik zou mijn geld zetten... <<KNIP>>
Aangezien het merendeel van de vluchten binnen Europa plaatsvind is een B787 een beetje overdreven.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more