EHAM 21-11-08

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Frank Mink
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 706
Joined: 01 Jun 2003, 01:17
Subscriber Scramble: Frank Mink

Post by Frank Mink »

Hi all,

Around 8am at B apron PH-MJL Fokker 100 was noted in all white c/s and no markings.
Also at cargo ramp opposite of B-apron a Bell206l? hull was noted on a freight dolly. No registration or other details known....

Greetz,
Frank Mink
Tristar Aviation
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Post by SPL »

Frank Mink wrote:Hi all, Around 8am at B apron PH-MJL Fokker 100 was noted in all white c/s and no markings. Greetz, Frank Mink Tristar Aviation
Few hours after you saw this aircraft, this one went to Woensdrecht:

KL7351 11:10A WOE B35 PH-MJL 100. So end of lease.

maybe also interesting for Chris (aka Chabu)?.

Last commercial KL flight: on the 16th as KL1783/1784 15:45A/18:30A HAM vv.


Groeten Martijn
Last edited by SPL on 22 Nov 2008, 00:57, edited 1 time in total.
*just doing my thing*
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 740
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Post by patrick@tediek.com »

Code: Select all

In een boordtas zitten alle documenten die van belang zijn voor de bestemming die zij aandoen. denk aan airportcharts etc.
Wie levert deze tas aan? ops? Verantwoording van de captain voor controle? Misschien domme vraag en off topic maar ik heb geen idee van dit.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Post by SPL »

Geen domme vraag, ben ook wel nieuwsgierig eigenlijk. Volgens mij blijft het zo en zo altijd de eindverantwoordelijkheid van de Captain om alles te checken of het goed is, voor vertrek.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Post by B767 »

KLM heeft voor elke bestemming een andere boordtas op de longhaulvluchten, deze worden als het goed is gecheckt door de captain.
Regards
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Post by mipo72 »

patrick@tediek.com wrote:

Code: Select all

In een boordtas zitten alle documenten die van belang zijn voor de bestemming die zij aandoen. denk aan airportcharts etc.
Wie levert deze tas aan? ops? Verantwoording van de captain voor controle? Misschien domme vraag en off topic maar ik heb geen idee van dit.
Ha nu is het mijn beurt, Die tassen "navigationbags" worden gemaakt op Schiphol oost.
Daarna worden ze door mijn collega's gehaald en naar Schiphol centrum gebracht.
Eenmaal op centrum (bij KLM Catering Services) aangekomen worden ze per vlucht op een kar gezet.
De tassen zijn verzegeld en zijn registratie gebonden.

Eenmaal bij de vlucht gezet neemt de chauffeur ( ik dus ) ze in de vrachtauto samen met de catering mee naar het betreffende vliegtuig.

Aan boord van het vliegtuig zetten wij ze voor de cockpit neer en zijn dan voor de cockpitcrew.
Wat er daarna mee gebeurd ligt aan de cockpitcrew.

Wat ik heb begrepen uit dit hele verhaal is dat de "inhoud " van de tassen dusdanig verkeerd was dat men genootzaakt was om terug te keren.

Deze tassen zijn zeer belangrijk voor de vlucht omdat er allerlij info in zit mbt de : route , aanvliegprocedure's , uitwijkluchthavens , gegevens van de luchthaven zelf en nog veel meer.

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
User avatar
JS50557
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4126
Joined: 22 May 2003, 13:17
Location: Hoofddorp (Toolenburg)
Contact:

Post by JS50557 »

Als ik het allemaal goed begrijp heeft er iemand flink zitten pitten en is het een dure grap.
Kist moet wns opnieuw gecatered worden en er moet een nieuwe crew op..
Wat zal diegene die dat gedaan heeft een k**weekend hebben..
Sterkte
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

JS50557 wrote:Als ik het allemaal goed begrijp heeft er iemand flink zitten pitten en is het een dure grap.
Kist moet wns opnieuw gecatered worden en er moet een nieuwe crew op..
Wat zal diegene die dat gedaan heeft een k**weekend hebben..
Sterkte
Om maar niet te spreken over de extra peut die is verstookt tussen AMS-Portugal-AMS... (5 uur vliegen?)

EDIT: Voordat ik nog meer PM's krijg. Kennelijk is het een beetje onduidelijk hoe ik aan 5 uur vliegen kom. Bij mijn weten is centraal Portugal ongeveer 2,5 uur vliegen.

AMS-Portugal is dan 2,5 uur
Portugal-AMS is dan 2,5 uur

Samen 5 uur :wink:
Last edited by B767-300ER on 23 Nov 2008, 11:10, edited 1 time in total.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Post by SPL »

JS50557 wrote:er moet een nieuwe crew op.
Klein detail: de crew is zeker niet gewisseld, kon nog binnen de geldende uren.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 740
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Post by patrick@tediek.com »

Als ik het allemaal goed begrijp heeft er iemand flink zitten pitten en is het een dure grap.
Kist moet wns opnieuw gecatered worden en er moet een nieuwe crew op..
Wat zal diegene die dat gedaan heeft een k**weekend hebben..
Sterkte

Om maar niet te spreken over de extra peut die is verstookt tussen AMS-Portugal-AMS... (5 uur vliegen?)

EDIT: Voordat ik nog meer PM's krijg. Kennelijk is het een beetje onduidelijk hoe ik aan 5 uur vliegen kom. Bij mijn weten is centraal Portugal ongeveer 2,5 uur vliegen.

AMS-Portugal is dan 2,5 uur
Portugal-AMS is dan 2,5 uur

Samen 5 uur
Bedankt voor de uitleg. Weer wat geleerd. Dan had het nog spannend kunnen worden wanneer ze er later gedurende vlucht er achter komen. approach zonder charts etc... anyway, mooi voer voor een film. :D
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”