Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

B767-300ER wrote:Alle 4 zijn ze in feb2011 exit.
Bron?
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

Ik vindt de berichtgeving dat Martinair Passage stopt, zeer informatieloos. Behalve dat de 600 collega's zo goed als worden overgenomen door Moeders Blauw.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Maartje wrote:Ik vindt de berichtgeving dat Martinair Passage stopt, zeer informatieloos.
Dat wist het personeel al van te voren. De uitwerking over hoe en wat volgt nog.



Zeg -ER, hoe zit dat nou met die AF freighters? :wink:
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

76-er wrote:
Maartje wrote:Ik vindt de berichtgeving dat Martinair Passage stopt, zeer informatieloos.
Dat wist het personeel al van te voren. De uitwerking over hoe en wat volgt nog.



Zeg -ER, hoe zit dat nou met die AF freighters? :wink:
Uitwerking ben ik heel benieuwd naar.

Ik lees hier boven dat hun vliegtuigen per begin volgend jaar al vertrekken, dus dan is het niet zoals het nieuws item aan geeft per November 2011?
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

Van Reisrevue...

Het is niet vanzelfsprekend dat KLM alle Martinair-passageroutes naar de Caribbean en Oost-Afrika volgend jaar 1-op-1 gaat overnemen. 'We zullen kritisch kijken naar de meest rendabele mogelijkheden binnen het KLM-netwerk. Dat is niet afhankelijk van de concurrentie. Wij gaan altijd uit van eigen kracht. Maar zeker is wel dat KLM zich ICA sowieso veel meer op het leisurevervoer gaat richten', zegt directeur Bram Gräber van KLM Nederland. Ook de contracten met de touroperators worden opnieuw 'volgens de KLM-maatstaven' bezien. Die onderhandelingen starten binnenkort.


Kom op ArkeFly pak die touroperators!!! :twisted:
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by SPL »

Martinair heeft al een tijdje geen eigen afhandelings personeel (check-in, gate etc.) voor de passagiers vluchten.
Deze worden gedaan door de KLM-PG tak.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Maartje wrote:Ik lees hier boven dat hun vliegtuigen per begin volgend jaar al vertrekken, dus dan is het niet zoals het nieuws item aan geeft per November 2011?
dat ging over de AF freighters, niet over de 767's
76-er wrote:Zeg -ER, hoe zit dat nou met die AF freighters? :wink:
Wat wil je weten?
Maartje wrote:Kom op ArkeFly pak die touroperators!!! :twisted:
Capaciteit....
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

76-er wrote:
Maartje wrote:Ik vindt de berichtgeving dat Martinair Passage stopt, zeer informatieloos.
Dat wist het personeel al van te voren. De uitwerking over hoe en wat volgt nog.



Zeg -ER, hoe zit dat nou met die AF freighters? :wink:
Het verhaal over de AF-freighters is in dit topic en de dat van de saneringen van de KLM / MP / HV diverse malen al genoemd. AF zal zijn vrachttak afstoten c.q. onderbrengen bij MP. De 74 F's en 77F's zijna bijna allemaal al verkocht of staan in storage. Dus de vracht binen KL/AF zal vervoerd gaan voerden of in de belly's van de paxframes of via de MP-cargo divisie waar dus 4 747-ERF's vliegen, 7 MD-11's (F/CF) en dus 3 747-BCF's. Kortom in de vrachttak zitten alle nederlandse vrachtkisten en niets van AF.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Waar halen julllie al die AF-Cargo wijsheid vandaan? Kan nergens iets terugvinden anders dan dat ze voorlopig bij 2 T7s en 3 ERFs blijven. Bovendien: bij AFKL geen groei in cargo, dan ook niet bij MP..
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:Waar halen julllie al die AF-Cargo wijsheid vandaan? Kan nergens iets terugvinden anders dan dat ze voorlopig bij 2 T7s en 3 ERFs blijven. Bovendien: bij AFKL geen groei in cargo, dan ook niet bij MP..
je gaat hier zowiezo al de fout in volgens mij, want AF heeft volgens mij zelfs nog maar 2 ERF's ondertussen.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5410
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

B767-300ER wrote:
76-er wrote:Waar halen julllie al die AF-Cargo wijsheid vandaan? Kan nergens iets terugvinden anders dan dat ze voorlopig bij 2 T7s en 3 ERFs blijven. Bovendien: bij AFKL geen groei in cargo, dan ook niet bij MP..
je gaat hier zowiezo al de fout in volgens mij, want AF heeft volgens mij zelfs nog maar 2 ERF's ondertussen.
Idd, de F-GUIA & -GUID zijn nog actief (heb die nog regelmatig voorbij zien komen op CDG in augustus, de -GUIC is verhuist naar een nieuwe eigenaar) als 747-400ERF. De F-GUOB & -GUOC zijn nog actief als B777F maar gaan, zodra ze nodig zijn, over naar FedEx.
Groeten,
Ron
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Leuk allemaal, maar waar STAAT dat?
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Dit is maaaanden geleden al aangekondigd in Franse kranten. Helaas is mijn Frans niet goed genoeg om het te kunnen vinden op internet. Maar als je het niet wilt geloven, dan niet.

Erwin
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

GUIC is volgens Airfleets nog actief voor AF, kan via Google geen andere operator vinden.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

Id, cf. airframes.org op 24.09.2010 nog gezien als AFR6438
Post Reply

Return to “'t Praethuys”