Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

MCJ wfu mid march 2011
Last edited by B767-300ER on 31 Jan 2011, 20:45, edited 1 time in total.
All times are local times!

Regards, N.
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

Welke route's en materiaal is er nog over?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Tot medio maart 2011:
_234_67 AMS-AUA-CUR-AMS
_____6_ AMS-HAV-PUJ-AMS
1______ AMS-PUJ-CUR-AMS
____5__ AMS-PUJ-AUA-AMS
_2___6_ AMS-MBA-AMS
1__45__ AMS-CUN-AMS
1_34___ AMS-HAV-AMS
______7 AMS-HAV-CUN-AMS

4x 767 PH-MCI, PH-MCL, PH-MCM, PH-MCJ

Vanaf medio Maart 2011:
_234_67 AMS-AUA-CUR-AMS
_____6_ AMS-HAV-PUJ-AMS
1______ AMS-PUJ-CUR-AMS
____5__ AMS-PUJ-AUA-AMS
____5__ AMS-CUN-AMS
__3____ AMS-HAV-AMS
1__4__7 AMS-HAV-CUN-AMS

3x 767, PH-MCI, PH-MCL, PH-MCM
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

En vanaf Zomerseizoen

_234_67 AMS-AUA-CUR-AMS
_____6_ AMS-HAV-PUJ-AMS
1______ AMS-PUJ-CUR-AMS
____5__ AMS-PUJ-AUA-AMS
1__45__ AMS-CUN-AMS
_23____ AMS-HAV-AMS
______7 AMS-HAV-CUN-AMS

3x 767, PH-MCI, PH-MCL, PH-MCM
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Geen Orlando ?
User avatar
air-bus
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1198
Joined: 12 Mar 2008, 20:57
Location: EHAMstelveen

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by air-bus »

streep wrote:Geen Orlando ?
Gestopt per 15 januari.
Image
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

B767-300ER wrote:En vanaf Zomerseizoen

_234_67 AMS-AUA-CUR-AMS
_____6_ AMS-HAV-PUJ-AMS
1______ AMS-PUJ-CUR-AMS
____5__ AMS-PUJ-AUA-AMS
1__45__ AMS-CUN-AMS
_23____ AMS-HAV-AMS
______7 AMS-HAV-CUN-AMS

3x 767, PH-MCI, PH-MCL, PH-MCM
Oke, thanks!

Welke route worden er overgenomen door de KLM? Is het mogelijk dat 'wij' er iets bij krijgen?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Voorlopig gaat KLM op MIA vliegen en AF op MCO.
HAV wordt ook overgenomen, geen data bekend.
PUJ en CUN nog niets over gehoord.
Weet verder niet wie wij is en dus ook niet of "wij" iets erbij krijgen
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by SPL »

'Wij' zal vast Arkefly. Maar ze vindt het leuk om in wartaal te praten...


Groeten Martijn
*just doing my thing*
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

B767-300ER wrote:PUJ en CUN nog niets over gehoord.
Ik intussen wel via de blauwe grapevine: PUJ-CUN vanaf 2012.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

SPL wrote:'Wij' zal vast Arkefly. Maar ze vindt het leuk om in wartaal te praten...


Groeten Martijn

Heb ik het zeker gemist in dit alles, maar volgens mij kan ik dus tussen de regels doorlezen dat Maartje een TFL-er is ?. Laat eerst maar eens afwachten of TFL alles in kannen en kruiken kan krijgen gezien hun vloot en afhandeling ( zie ander topic). But back to tis topic again.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

Weet iemand overigens hoe de bezettingsgraad is van de Cargo van MP op dit moment en of dat beinvloed wordt door het medegebruik van de 74Y's van KL tov de eigen 74's en MD-11's
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Martinair heeft slechts 1 eigen 744F in gebruik. De ander 4 zijn van de KLM. (naja zit ingewikkelder in elkaar maar dat kan je hier teruglezen op voorgaande pagina's) Bezettingsgraden van de ERF's zijn vele malen hoger als toen de KLM ze alleen vloog in ieder geval.
ErikFB wrote:Laat eerst maar eens afwachten of TFL alles in kannen en kruiken kan krijgen gezien hun vloot
Nou, met dit punt gaat het in 2011 helemaal goed komen. (overigens in de voorgaande 2 jaren ook al significante verbetering)
Vlootvernieuwingsprogramma loopt volop. Details onder embargo, as already mentioned in the TFL topic. 8)
All times are local times!

Regards, N.
Silvester
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 147
Joined: 24 Aug 2008, 06:15

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Silvester »

B767-300ER wrote:Martinair heeft slechts 1 eigen 744F in gebruik. De ander 4 zijn van de KLM. (naja zit ingewikkelder in elkaar maar dat kan je hier teruglezen op voorgaande pagina's) Bezettingsgraden van de ERF's zijn vele malen hoger als toen de KLM ze alleen vloog in ieder geval.
Ook weer erg kort door de bocht , dan wel complete onzin.
Ja .. van eind 2009 tot begin 2010, tijdens het dieptepunt van de crisis kon KL de freighters niet vol krijgen .

Voor 2009 zaten ze ( naast de combi/pax kisten ) iedere keer nok-vol waar bij het een sport was om ze iedere keer op MZFW en/of MTOW te krijgen.
Zo hadden we een paar jaar geleden het KLM record op 747-400ERF van 119.380 kg vracht ( betalende lading + vracht equipment )
Meeste vracht was toen van klant Geodis-Wilson die erg blij waren dat alles mee kon, en als dank taart brachten.
Image

Daarnaast wil ik ook even corrigeren dat de PH-MPR ( en zometeen weer PH-MPS ) strikt genomen 744BCF zijn , geen 744F .

Aanvragen ( met name voor Shanghai ) zijn er nu genoeg, alleen onder de prijs van AF .. en zo profiteren al die anderen die massaal met freighters naar Schiphol komen.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

wat raar dan dat als die kisten altijd nokvol zaten klm dat toch niet winstgevend kreeg. Uiteraard weet ik wel, en dat weet jij maar al te goed, dat martinair zelf bcf heeft, maar doet in dit verhaal niet terzake.
Mps gaat niet voor mp vliegen.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”