Het begint voor de oudste exemplaren idd wel tijd te worden voor een nieuw likje verf. Ook sommige exemplaren uit de 737-vloot kunnen wel een likje verf gebruiken: er zijn zelfs exemplaren die nog vliegen in de oude livery.
Malta is minder dan 3 uur vliegen vanaf Amsterdam, lijkt mij ook dat je de crew van de PH-BVO de retourvlucht van de PH-BVA laat uitvoeren.
De enige reden om dat niet te doen is wanneer personeel in opleiding vlieguren moet maken.
Zie dagtopic van vandaag landt over 40 min ongeveer op AMS. Je hebt helemaal gelijk. Opmerkelijk dat FR24 het deed lijken alsof het een dag later zou zijn. Nu geeft FR24 aan dat morgen de eerste commerciële vlucht is (CND633 / AMS-AYT) Update 17-11 17:45 inmiddels weer veranderd in PH-CDP voor CND633
De reden voor deze speciale vluchten is dat een Amerikaanse klant de Boeing 787 gehuurd heeft om met een grote groep van Newark naar Europa te vliegen en weer terug. Om de zogeheten empty legs, de lege vluchten de andere kant op, te benutten worden die opengesteld voor vakantiegangers. Bron: https:...
Een zwarte dag voor de werkgelegenheid bij KLM TD, vooral in de motorshop : - Alle A350 technische kennis/ onderhoud (zover niet reeds uitbesteed, HMV?) zal worden uitgevoerd bij AF - De Rolls Royce motoren worden onderhouden door RR (onderhoudscontract), dus na uitfasering van de A330, B747-400ERF...
Staat wel mooi bij dat de kisten geplaatst worden daar waar ze op dat moment nodig zijn met de dan geldende lokale regels. Dit is voorsorteren op krimp Schiphol. De perfecte move om productie over te hevelen. Parijs moet aan dezelfde regels als Amsterdam doen voldoen. Als het aan de EU ligt stapt d...
Tja... Tis niet voor niets dat de meeste airlines toestellen van 30+ jaar geen D-checks meer geven... Bij een goed uitgevoerde D-check moet het vliegtuig daarna weer tip top functioneren. Daar zit hem dan ook de crux: Is het na 30+ jaar nog mogelijk om een D-check goed uit te voeren? - Zijn de besc...
Je bedoelt een soort Economy Premium Comfort net als bij de KLM? Zou wel kunnen, maar gaat niet gebeuren. Maar het is een soort Comfort Class net als bij TUI in haar Boeing 787's. Zoals ik het lees heeft de "Adult Only zone" niet eens extra beenruimte, zoals de "Comfort Class" v...
Volgens mij heeft het marketing team van Corendon opdracht gekregen om zonder iets te wijzigen aan het interieur van de aankomende A350 toch een soort "premium" product te ontwikkelen. De uitkomst is dit: Voor reizigers die zonder kinderen reizen en voor zakenreizigers die in een rustige o...