Zodat we weten dat CS Bombardier CS-100 en CS-300 omgedoopt zijn tot Airbus A220-100(CS-100) en Airbus A220-300(CS-300). Airbus en Bombardier hebben hiervoor een joint-venture opgezet om deze vliegtuigen voortaan bij Airbus in verkoopcategorie op te nemen. Airbus heeft meerderheidsaandeel van 50,01...
Zodat we weten dat CS Bombardier CS-100 en CS-300 omgedoopt zijn tot Airbus A220-100(CS-100) en Airbus A220-300(CS-300). Airbus en Bombardier hebben hiervoor een joint-venture opgezet om deze vliegtuigen voortaan bij Airbus in verkoopcategorie op te nemen. Airbus heeft meerderheidsaandeel van 50,01 ...
Echter vind ik een Boeing 737-MAX10 te groot voor Transavia, Beste Berry, Ook ik denk dat je er best wel eens naast kan zitten, maar licht het vooral toe. Benieuwd naar jouw aanvullende info. Grt Frank 230 man door 1 deur (de-)boarden helpt niet qua afhandelings-omdraaitijd.. Aan de andere kant, al...
Echter vind ik een Boeing 737-MAX10 te groot voor Transavia, Beste Berry, Ook ik denk dat je er best wel eens naast kan zitten, maar licht het vooral toe. Benieuwd naar jouw aanvullende info. Grt Frank Hoi Frank, Ter aanvulling van mijn eerdere topic: Dat is alleen mogelijk als op Schiphol nog slot...
Transavia gaat vliegen met Boeing 737 MAX vanaf 2021 https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/transavia-vanaf-2021-met-boeing-737-max Het lijkt sterk op dat Transavia bezig is met onderhandelen met Boeing voor een order van Boeing 737 MAX toestellen. Zowel denk ik dat ze alleen Bo...
In augustus 2005 heeft Transavia voor de bestaande vloot van 26 737's de huidige winglets gekocht. Dit zou met de brandstofprijs van toen binnen drie jaar terugverdiend zijn. Toch vraag ik me af of dat nu ook het geval zou zijn. Ik verwacht dat de 737-700's deze scimitar winglets niet krijgen omdat...
In augustus 2005 heeft Transavia voor de bestaande vloot van 26 737's de huidige winglets gekocht. Dit zou met de brandstofprijs van toen binnen drie jaar terugverdiend zijn. Toch vraag ik me af of dat nu ook het geval zou zijn. Ik verwacht dat de 737-700's deze scimitar winglets niet krijgen omdat...
Deze winglets zijn niet van Boeing maar van een externe leverancier. Dat klopt, het lijkt heel erg op die winglets van Boeing 737-MAX versie die zelf door de Boeing zijn ontworpen. Maar bij meeste winglets van andere leveranciers kunnen behoorlijk verschillen zijn in duurzame besparingen en vliegbe...
Iemand die weet om welke toestellen het gaat en vanaf wanneer we dit kunnen verwachten? https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/transavia-installeert-duurzame-winglets-op-boeing-737 SCHIPHOL - Transavia rust een aantal Boeing 737-800’s uit met zogeheten Split Scimitar Winglets. ...
Ik vraag me af de piloten van de KLM of Transavia meestal de PH-GOV gaat besturen en vliegen als bijvoorbeeld premier Rutte of koning Willem-Alexander in dat toestel gaat zitten naar een land waar bijeenkomst is of staatsbezoek is. In het verleden hebben de piloten van KLM Cityhopper voormalige rege...
CND krijgt nog wel MAX's over paar jaren of 5, terwijl als het aan Corendon ligt. Maar de eerste MAX is voor Turkse Corendon bestemd. Boeing bouwt nu niet zo veel meer Boeing 737-800's meer, ze willen dan stapsgewijs meer over naar MAX-versies te bouwen.
Dat zat natuurlijk wel enigszins in de lijn der verwachtingen, kennelijk had men nog niet voldoende geleerd van het Kopenhagen verhaal, of was men dat inmiddels weer vergeten. Beter breidt men verder uit in Frankrijk (genoeg potentieel daar), of probeer het 'ns in België, in ieder geval gebieden wa...
In de verhaal stond dat er gewerkt wordt aan een één gezamenlijk AOC voor TUI Belgie en Nederland, en de vraag is natuurlijk dat alle Belgische en Nederlandse toestellen PH of OO worden geregisteerd bij in Belgische of Nederlandse luchtvaartregister?